FYP

Salam Sejahtera kalian.

Kali ini, aku ingin berkongsi dengan kalian semua, dengan Final Year Project aku untuk tahun terakhir pembelajaran aku di MMU ini. Setelah menghabiskan 4 tahun belajar design, art dan segala jenis kaum keluarga yang berkaitan, aku telah tiba di kemuncak pembelajaran. Dalam majoring Digital Media ini, kami mempunyai beberapa cabang untuk di pilih dalam membuat FYP ini. Aku dengan lagak gaya yang tidak kurang hebatnya memilih ke arah installation art yang telah membuka minda baru aku untuk meneroka dan menyebarkan dakyah expressionism aku dalam bentuk ini. Mula meminatinya sejak 2 tahun yang lepas pabila melihat encik Fozzy punya installation di Central Market sempena exhibition installationnya bersama encik Jazmi.

FYP aku kali ini adalah bertajuk Self-Reflection. Tajuk ini mula tertarik minat aku sejak melihat beberapa hasil kerja dari seorang artis luar negara yang banyak mempamerkan kerja-kerjanya yang berkaitan cermin, Daniel Rozin. Maka dengan itu, aku pon mula lah mencari dan membuat research yang patut untuk FYP aku kali ini.

Self-Reflection

Screen Design untuk FYP

Dan juga untuk tahun ini, kami akan adakan exhibition kami di studio DM sendiri, seperti tahun-tahun dan lepas, dan juga seperti exhibition kami yang lepas, yang bertajuk The Untitled City. Maka dengan itu, bagi sesiapa yang masih tidak mengenal apa itu installation art, datang lah beramai-ramai pada exhibition kali ini (tarikh masih belum di tetapkan, nanti aku update lagi!).

Doakan aku berjaya untuk membaling topi graduasi aku yea!

p/s: oh, gambar di atas itu bukan setup untuk installation aku, datang dan saksikan bagaimana korang nak berinteraksi dengan installation aku kemudian. datang wey!

Leave a Reply

Your email address will not be published.